Lottning i all ära

Nöjda eller inte nöjda, den frågan kommer att ställas om och om igen. Jag vet faktiskt inte om vi ska vara nöjda, eller vad tycker ni?

Vi börjar med lottningen till EM-slutspelet, ska vi vara nöjda med att få skräckmotståndaren Spanien som fullständigt spelade ut oss nere i Spanien. Spanien har väntat länge på att lyckas i ett stort mästerskap och nu är det dags för den gyllene generationen att kliva fram och visa vad dem går för. Jag tror att Spanien till och med kommer att utmana om EM-titeln till sommaren, dem har ett fulländat lag på varje position och dom kommer att gå igenom denna grupp med tre raka segrar.

Grekland, vad ska vi säga om Grekland. Dom är regerande mästare och det betyder att man aldrig kan räkna bort dem på något sätt. Grekland är mitt inne i en generationsväxling och man lyckades att gå vidare tillsammans med Turkiet i en relativt svår grupp där Norge skuggade och föll på mållinjen.

Sen har vi Ryssland också så många ser som det sämre laget i denna grupp och om man frågar mig så har jag svårt att hålla med. Ryssland har fått igång en slagkraftig liga med många lag som når långt i Europa. I Ryssland investeras det också mycket pengar i fotbollen som gör just så att de ryska lagen för en större slagkraft ute i de europeiska cuperna. Nu i höst har vi blivit bekanta med både CSKA Moskva och Spartak Moskva som båda har varit framgångsrika i det europeiska cupspelet.

Det är omöjligt att säga vilka två lag som kommer att gå vidare men jag vågar mig till en gissning där jag faktiskt tror att det blir Spanien som tar hem gruppsegern före Ryssland. Rätta mig gärna för jag har förhoppningsvis fel.

Jag önskar Sverige stort lycka till och jag kommer säkerligen att finnas på plats och heja mitt kära landslag.

[email protected]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0