Det gick ju tillslut...

Grattis Sverige ni fixade det tillslut.
Efter en katastrofal insats i Spanien så var jag faktiskt orolig inför onsdagens match mot Lettland. Sverige har inte spelat så värst bra i år det är nog alla överrens om.
Om Sverige fortsätter med det spelet som dom har visat upp i år så blir det nog inte en sån rolig sommar med svenska ögon.
Dom har mycket att förbättra på ett år, nästan för mycket. För att man överhuvudtaget skall kunna få ett resultat i sommarens EM så måste man spela in fler spelare på varje position. Får vi en skada så kan hela EM vara förstört. Visst, de flesta gånger har det ordnat sig men jag är inte så säker att vi kan lita på hoppet så längre till.
Sverige har en otrolig vinnarkultur men någon gång i framtiden kommer man möta en större motgång och då måste det finnas tillgång till fler spelare. 

Sveriges match mot Spanien var under all kritik. Jag har under min livstid har aldrig sett en sån svag insats av ett svenskt fotbollslandslag. Spanien var fullkomligt överlägsen matchen igenom, Sverige hade ju inte suck under de 90minuterna. Vi hade ju inte ens ett ända riktigt avslut på mål.
Man skall ha i åtanke att Sverige kan få möta flera lag i EM som håller Spanien klass eller som till och med är bättre. Visst vi har en oerhörd förmåga att tråckla oss vidare i varje mästerskap men jag tror att det kommer bli väldigt tufft nästa sommar. 
Sverige har spetskompetens och alla måste spela på toppen av sin förmåga för att det skall gå vägen.

Sveriges match mot Lettland var en nervös historia. När Lettland kvitterade så började man att tänka till om detta verkligen skulle gå vägen. När jag kände mig säker för första gången den kvällen så var det inte för Sveriges insats utan det var när Xavi hade skjutit Spanien till en 1-0 ledning i Las Palmas, då kunde jag äntligen andas ut. För jag visste då att det inte fanns en möjlighet att Spanien skulle förlora. För så övertygande som Spanien spelade mot Sverige i Madrid så skulle det vara omöjligt att dem skulle falla mot Nordirland.
Jag tackar Spanien för det och dem kommer definitivt bli att räkna med i EM.  

Lycka till Sverige! det lär bli ett tufft 2008.

[email protected]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0