Fotbollsgalan - Ris och rosor

Våran hetaste fotbollsspelare just nu (kanske någonsin) blev som väntat galans kung. Kung Zlatan vad annars kan vi säga om denna fantastiska fotbollsspelare. Han är en bland bästa anfallarna i världen just nu, och kanske inte bara bästa anfallaren utan den även den bästa förebilden för de unga spelarna ute i landet.
Zlatan är allt, Zlatan är Zlatan!

Jag måste säga att det var riktigt maffigt att se två av världens bästa spelare på samma scen samtidigt. Vi får absolut inte glömma bort Marta.
Marta har betytt så otroligt mycket för svensk damfotboll enda sen hon landade i Sverige. Marta är nog den spelare som har betytt mest för damallsvenskan genom alla tider, och som tur är får vi se henne i Sverige åtminstone ett år till. Umeås dominans i damfotbollen får inte heller glömmas bort MEN skall det vara på det här viset.
Umeås organisation är helt fantastisk för att vara damfotboll och man har tydligt visat ett vinnande koncept i ett annars blekt norrland. Jag vill och hoppas att andra lag i damallsvenskan verkligen tar till sig av Umeås metoder och att man ute i landet börjar jobba hårdare för damfotbollen. 

Galans "drottning" Therese Sjögran var helt oväntad vinnare i mina ögon. Ett tag så trodde jag varken mina ögon eller öron när vinnaren presenterades. För mig är Lotta Schelin det självklara valet. Lotta har gått som tåget i allsvenskan och bara öst in mål, hon har till och med gjort fler mål i år än världens bästa fotbollsspelare Marta. Jag menar Sjögran har inte gjort en dålig säsong på nått sätt men Schelin känns fortfarande numret större. Hon är våran blivande stjärna och jag har inte förståelse för juryns beslut på något sätt. Skärpning Sydsvenskan och Svenska Fotbollförbundet!

Dom andra priserna var rätt väntade och självklara i mina ögon. 
Det var en fantastisk kväll att vara Söderhamnare med tanke på Oremos fantastiska säsong som jag aldrig kommer att bli trött på. Den grabben är värd all berömmelse och all uppskattning det han har gjort är väldigt stort. Han har visat att man inte behöver bo i en storstad eller metropol för att lyckas. Jag önskar Johan all lycka i framtiden och jag hoppas att han kommer tillbaka och avslutar sin karriär i Söderhamn.
Vi får heller inte glömma Petter Hansson som även han är från Söderhamn. Han har också gjort en kanon säsong och blivit en av landslagets stöttepelare under det senaste året, fortsätt med det Petter!

Kvällens Ros ger jag till: Söderhamn! och våran Kung Zlatan, hans storhet är svår att beskriva.
Kvällens Ris får: Sydsvenskan och SvFF för att man inte gav Lotta Schelin Diamantbollen för sin otroliga säsong.    


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0