Sverige får de tufft!

Efter matchen på Råsunda i lördags så var det i mina ögon extremt svårt att vara nöjd med resultatet. Visst 0-0 mot Portugal är inte på något sätt dåligt MEN i denna grupp måste du i princip vinna samtliga hemma matcher. Sverige har redan tappat för många poäng för att gå vidare enligt mig.

Visst Portugal ligger i nuläget "bara" på en tredje plats i gruppen men vi ska inte dra några slutsatser utifrån detta. Portugal har varit ett av Europas bästa landslag under 2000-talet och Portugal kommer att lägga i ännu en växel och springa ifrån både Danmark och Sverige.
Sveriges nyckelmatcher blir helt klart matcherna mot Danmark där det gäller att sätta de chanser man får. Som de var i lördags så låter den tesen inte så speciellt lovande, Elmander hade några lysande lägen att skjuta upp Sverige serieledningen men skärpan uteblev helt och hållet.

Innan matchen mot Portugal i lördags skyllde alla på våra skador att det var de som skulle sätta käppar i hjulet på Sverige denna oktoberkväll. Men det är sällan som jag har sett att ett svenskt landslag i modern tid har spelat så förtroendeingivande som de "unga" landslaget gjorde i lördags. Förhoppningsvis var detta en väckarklocka för Lagerbäck och Andersson. Nu kanske dom äntligen inser att gammal inte alltid är bäst precis som det enligt dom har varit nu i flera år. Vi klarade oss helt utmärkt utan Anders Svensson på mitten, både Kim och "sidleds"-Danne spelade klockrent. Jag vill även ge en eloge till min favorit i det svenska landslaget Seb Larsson som har kvalité i precis allting han gör på planen. Även Daniel Majstorovic gjorde en perfekt insats vilket jag hoppas att firma Lagerbäck/Andersson också såg.  

För att Sverige ska lyckas krävs det ett hungrigt lag som ger 100 % kanske var det äntligen ett generations skifte som vi fick se på Råsunda i lördags?, Den som lever i mars får se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0