Solna eller Göteborg?

Efter Göteborgs match igår så känns gnagarna från Solna som den självklara favoriten till SM-guldet dvs om dom gör sitt jobb ikväll och avfärdar Örebro hemma på Råsunda. Om de inte vore för två halv-taskiga målvaktsingripande av Halmstads Magnus Bahne igår kväll så hade med största säkerhet bucklan kommit till Solna och Råsunda nu ikväll för att göra uppehåll på sina resa åtminstone ett år framåt. Men nu blev det ju inte riktigt så, men jag har ändå den känslan att AIK relativt smärtfritt kommer slå Örebro ikväll och öka på Daniel Örlunds skörd av nollor.

Det har även pågått en diskussion de senaste dagarna om att AIK spelarna hetsar fansen på norra stå när dom gör mål, såsom den vanlige derbyhjälten Kenny Pavey gjorde senast i en av de viktigaste derbyna i Sveriges historia, då AIK kämpar för guld och hopplösa Hammarby kämpar för sin överlevnad i svensk fotbolls absoluta finrum. Jag personligen håller absolut inte med, alla borde få chansen att visa sin glädje och tacksamhet mot fansen, det spelar ingen roll om det sker på Strömvallen i Gävle eller Råsunda i Solna eller på Vångavallen i Trelleborg eller Inönü i Istanbul. Jag tror att diskussion bara är ett trick för att störa AIK i guldjakten och faktorn för att AIK har ett rykte som kanske inte är det bästa. Men jag har själv stått på norra ett antal gånger i år och självklart så eldar målskytten igång en när dom springer fram till gallret, men allt är bara en gest för att visa hur mycket man älskar klubben och fansen, det finns inget annat bakom. Jag slår vad om att om man skulle fråga samtliga AIK lirare så skulle alla säga samma sak.

// BlomField


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0