Ödesmatchen

Efter ett långt uppehåll pga olika skäl så är det dags att ta tag i skrivandet igen.

Så är det äntligen dags för den kanske lite oväntade ödesmatchen. Vem trodde att ödesmatchen i Sveriges VM-kval skulle bli Ungern borta?. Jag har i och för sig sagt ända från början att Sverige inte kommer att fixa att gå vidare och det håller jag fast i. Men jag kunde inte i min vildaste fantasi förutse att Ungern skulle kunna utmana om de två platserna. Danmark har hittills gått som tåget, men har nu inför matchen mot Portugal extremt stora skadeproblem. Portugal?!, Ja vad ska man säga? Snacka om årets flopp. Detta är en grupp som Portugal bara ska vinna utan stora problem, men efter en förlust mot Danmark och två oavgjorda mot Sverige så ligger man minst sagt illa till och det skulle vara helt otroligt att uppleva ett VM utan Portugal och en av världens bästa spelare Cristiano Ronaldo.

För att VM ens ska bli aktuellt är det bara seger som gäller på lördag. Något annat finns inte!

Tillfälligheter eller inte?, självklart så blir vår största stjärna Zlatan Ibrahimovic skadad så fort det närmar sig landslaget och jag lovar att Barcelona helst vill att Zlatan skall återvända dit. Det börjar bli rätt tröttsamt att Zlatan alltid har en konstig förmåga att bli skadad.

Nog om Zlatan även fast det mesta av Sveriges öde ligger i hans händer. Man pratar om att en spelare inte är viktigare än laget. Men jag undrar verkligen om det stämmer i det här fallet. Utan Zlatan är det bara att glömma VM. Elmander har det extremt tufft borta i England, då han vecka efter vecka för utstå hård kritik från de brittiska medierna, och även senast till och med av sin tränare. Marcus Berg har börjat att sparka sitt nya liv i Hamburg med några inhopp. Visserligen pigga inhopp men frågan är om det räcker att skjuta Sverige till VM. Men vi kanske har en ny anfallsstjärna pågång nu när tredje broder Elm har valt att bege sig ut i Europa för att spela med Premier League laget Fulham!.
Men landslaget lär väl aldrig bli akutellt i Davids fall under denna landslagsledning, tyvärr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0