Träningsmatchandet är igång

Så då är det dags för mig att börja bloggandet igen och nu kommer jag framförallt att rikta in mig på Hälsingland.

Då är äntligen träningsmatchandet igång här i Hälsingland. Jag och mitt Söderhamns FF startade upp säsongen med att ta en tripp till Bollnäs med match mot Bollnäs GIF på Solrosens IPs blöta plast-is-glid-gräs. Den "första halvleken" som endast varade i 30min innehöll endast kampmoment då underlaget var alldeles för svårspelat. Men så efter 30min råkade landslagslirare Micke Eriksson ut för en tackling som han inte var redo på och stöp till backen vilket i sin tur innebar halvtidsvila för de båda lagen och ett sjukhusbesök för Eriksson som efter vad jag har hört mår helt okej.  

När "andra halvan" av matchen rullade igång tog genast SFF hand om matchen och styrde den tillfullo, måste säga att Bollnäs såg en aningen bleka ut, kanske på grund utav att även Alen Bahonjic är påväg från Bollnäs för att testa lyckan i Trönö!, jag kan tyvärr inte bekräfta detta utan det är bara rykten. De jag dock kan bekräfta är att han inte var med i matchen mot SFF.
Om vi nu återgår till matchen så vardet två nyförvärv som nätade, Robert Olsson ny från Sandarne krönte sin utomhuspremiär med två galanta mål och riktigt bra spel på det centrala mittfältet. Den andra målskytten var Benny Dahlin som satte nivån riktigt högt när det gäller årets mål på Solrosen!, en pattenterad vänsterkänga i Bollnäs vänstrakryss från cirka 30m.   
Slutresultat 3-0 till SFF och en helt okej premiär.

Två Hälsingelag till som träningsspelade på Solrosen var de båda div.3 lagen Rengsjö och Trönö som lirade 0-0.
Trönö lirade även mot div.2 laget Sandvikens IF i söndags och fick där stryk med 5-0. ABK träningsspelade mot Strömsberg vilket resulterade i vinst med 1-0.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0