Sveriges trupp - Som vanligt INGA överraskningar(!)

Sveriges trupp till de avslutande EM-kval matcherna mot Spanien och Lettland innehåller som vanligt inga överraskningar.

Hur länge skall vi finna oss i att Lagerbäck och landslagsledning tar ut spelare som inte ens kan spela. Ta t.ex. Fredrik Ljungberg han har gjort 2st 90minuters matcher hittills på hela säsongen. Visst Fredrik har gjort oerhört mycket för det svenska landslaget men någonstans måste man dra en gräns. Enligt mig skall ett landslag bestå av de spelarna som är hetast och bäst just för tillfället inte dem som har gjort stordåd de få gångerna dem har kunnat stå på benen. Just denna gång tycker jag att Ljungberg tar upp en plats för t.ex. Alex Farnerud som borde få chansen istället. Landslaget måste ju tjäna på att matcha/träna in så många spelare som möjligt i landslagsdressen, om man ser långsiktigt så tycker jag att ledningen borde tänka om.
För enligt mig är inte Ljungberg den hetaste just nu, 180minuter på en halv säsong säger väl de mesta.

Lagerbäck har många problem att handskas med till de två avslutande matcherna. Som vanligt ställer jag mig frågan: Vem står?
Som vi nu redan vet så är det Isaksson som kommer stå där på Santiagos vältrimmade gräsmatta MEN är det rätt av Lagerbäck att ställa en målvakt som knappt har stått under hela säsongen? Jag är själv målvakt och jag vet att matcher är A och O för en målvakt, det är där man lär sig nya situationer och nya moment. Shaaban har stått den största delen av säsongen för sitt Fredriksstad. Så jag tycker att Rami borde få hoppa in just därför att matchträningen är så oerhört viktig för just en målvakt.

Vem ska ta platsen bredvid Zlatan i anfallet?
Vem ska ta Alexanderssons plats på högermittfältet?
Vem ska spela på vänstermittfältet istället för Ljungberg?

Som sagt, Lagerbäck har många frågetecken att lösa och jag hoppas innerligt att han löser dom med förnuft och med känsla för det är verkligen nu som känslan behövs!

Här får ni min startelva mot Spanien på lördag (Självklart ett önsketänkande):



                                                                                    MV: R Shaaban
                         
                                          HB: M Nilsson   CB: O Mellberg   CB: P Hansson   VB: E Edman
                                                                                    
                                                                                    DM: T Linderoth

                                           HM: S Larsson                                                              VM: K Bakircioglü

                                                                                   OM: K Källström

                                                                 AC: Z Ibrahimovic     AC: M Rosenberg 


Skicka/kommentera gärna era synpunkter och funderingar på: [email protected] 


Kommentarer
Postat av: Sanne

Eller så kan man ju alltid sätta in Johan Wiland i målet ;) haha.. (Inte för att han har varit bra nu på slutet kanske, men han är alltid nummer ett ^^ )

2007-11-10 @ 17:15:29
URL: http://silkespapper.blogg.se
Postat av: Nordinho

Hejsan! jag är en trogen läsare av din blogg och har varit nöjd med resultatet än så länge! men idag när jag läste ditt inlägg om landslaget så såg jag att du tyckte att dom som var bäst för stunden ska få spela! och då undrar jag vad en kille som kennedy gör i din startelva? han har endast gjort ett inhop på 4 minuter i ligan sedan matchen mot Groningen den 2:a september, hur går din tankegång där?

2007-11-10 @ 18:17:43
Postat av: Blomfield

Jadu Nordinho.
Enligt mig så känns det som att Kennedy är den enda ersättaren som håller klass just förtillfället, jag ser ingen annan ersättare på vänstermittfältet i Ljungbergs frånvaro.

2007-11-10 @ 18:28:00
URL: http://blomfield.blogg.se
Postat av: Nordinho

Näe okej, tyvär så håller jag inte med dig på den frågan, anser att Källström kan spela på vänsterkanten, det har han gjort förut. Då kan antingen Anders"taco"Svensson eller Andreas Johansson, som gjort (för att citera en viss person) "sin bääästa säsong" i år, ersätta Kim på offensiva =)

2007-11-10 @ 18:38:44
Postat av: 22

Isak - Micke, Olof, Petter, Erik - Kim, Tobbe, Freddie, Anders - Zlatan, Elmander(Allbäck,Mackan R)

Rutinen avgör. Kommer bli 11 spanjorer mot 2(!) svenskar (Zlatan(1) + "övriga laget"(1), som måste vara en ofelbar länk) Nycklar: Tobbes Ljumskar, Petters första brytning, Olofs koncentration över 95min, Zlatans humör och tron på att lyckas.

2007-11-10 @ 19:59:01
Postat av: Jocke

Concha?

2007-11-11 @ 02:15:34
Postat av: J

Isaksson - Edman, Mellberg, Hansson, Nilsson - Källström, Svensson, Linderoth, Ljungberg (Kennedy) - Ibra, Allbäck.

2007-11-11 @ 09:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0